Marknadsför dig med e-post

Det är inte alltid så enkelt att veta hur man ska sköta marknadsföringen på bästa sätt. Särskilt i dag när det finns väldigt många olika kanaler att nå ut via. Det blir i stället lätt ett mediebrus där alla ropar men ingen hörs. Försök att vända dig direkt till din potentiella kunder i stället genom att skicka ut nyhetsbrev.

91-e-post-nyhetsbrev-nå-fler-snabbtOm du driver ett företag men inte satsar på marknadsföring via e-post kan det vara hög tid att ta tag i detta. För mer eller mindre alla människor i dag har faktiskt en e-postadress som de kan nås via. Självklart är det ingen garanti för att de verkligen öppnar nyhetsbrevet och läser det. Därför gäller det att du eller den som är marknadsföringsansvarig lägger upp nyhetsbrevet med omsorg och sätter en rubrik som lockar mottagaren att faktiskt öppna det och läsa mer.

Är du nyfiken på det här med marknadsföring via e-post finns det flera olika vägar att gå. Men om du vill göra det lite enklare för dig så att du slipper den krångliga vägen finns det ett enkelt program för e-postmarknadsföring som du kan använda dig av.

Märk skillnaden

De flesta företag som skickar ut nyhetsbrev säger sig märka skillnad i hur trafiken till deras hemsidor ser ut. Dock kan det så klart vara olika från företag till företag beroende på vad de erbjuder för tjänster eller varor. Det finns till exempel vissa nätbutiker som säljer kläder och accessoarer som pumpar ut nyhetsbrev flera gånger i veckan medan andra väljer att skicka ett nyhetsbrev en gång i månaden.

Hur du vill göra med din marknadsföring via e-post är så klart upp till dig. Och för att du ska kunna hitta en gyllene väg som passar dig och ditt företag finns det möjlighet att välja mellan olika paket som inkluderar olika tjänster när det gäller e-postmarknadsföring. Det är inte lätt att veta exakt vad du behöver från början om du aldrig har gjort detta tidigare men då kan du kontakta mailRelate för ett demokonto i 30 dagar så att du kommer underfund med hur det fungerar. Det kanske är ett alternativ som passar dig perfekt.

Blir allt större

Korrespondens via e-post blir allt större med tiden verkar det som. Särskilt om man tänker på hur appar och olika program säljs till höger och vänster för mångmiljonbelopp. Den norska tidningen digi.no skriver till exempel om Microsoft uppköp av e-postprogrammet Acompli för en hisnande summa pengar. Och förmodligen kommer det också att löna sig om utvecklingen fortsätter på samma sätt under de kommande åren.

Tekniken är värd att beundra många gånger och frågan är vad som kommer härnäst. Men i takt med att vi blir allt mer mobila varelser som är uppkopplade mer eller mindre dygnet runt vore det ganska tokigt att glömma bort att prata med kunderna via e-post i form av nyhetsbrev. En annan väldigt stor fördel med detta är att du eller ni kanske till och med helt slipper att skicka ut reklam i brevlådan som kastas ändå. Alltså är det också ett miljövänligt alternativ.

Med nyhetsbrev via e-post kan ni nå väldigt många människor under väldigt kort tid på ett sätt som aldrig skulle gå om ni skulle skicka ut vanliga traditionella brev med frimärke på. Har ni inte provat det ännu ska ni ta tillfället i akt och prova en demo och se vilka positiva effekter ett nyhetsbrev faktiskt kan ha ganska snabbt.

Marknadsför dig med e-post
Tagged on: